رونمایی از 7 گرنت پژوهشی بین رشته‌ای و انعقاد تفاهم نامه با 7 دانشگاه استان اصفهان

مراسم تکریم و بزرگداشت دانشمندان و محققان پر استناد استان اصفهان به همراه رونمایی از هفت گرنت پژوهشی 10 هزار دلاری در پژوهش های بین رشته ای و انعقاد تفاهم نامه با هشت جانبه دانشگاه استان اصفهان برگزار شد.

حسین ربانی، چهارشنبه شب در مراسم تکریم و بزرگداشت دانشمندان و محققان پر استناد استان اصفهان افزود: در راستای ارتقای علمی استان، سعی کرده ایم متخصصان و محققان مختلف را با ایجاد شبکه‌ها به یکدیگر نزدیک کنیم تا استان و کشور از نتایج کار مشترک آنها بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: اگرچه زیرساخت‌های علمی و پژوهشی در استان موجود است اما برخی از وجود این توانمندی‌ها و قابلیت‌ها بی‌اطلاعند لذا باید با ایجاد پیوند مناسب بین آنها برای ارتقای آنها تلاش کرد.

رییس بنیاد نخبگان اصفهان خاطرنشان کرد: ما در این مجموعه سعی کرده‌ایم با ایجاد ارتباط بین پژوهشگران و متخصصان دانشگاه‌های مطرح استان زمینه پیشرفت آنها را مهیا کنیم از سوی دیگر با ایجاد ارتباط بیشتر بین دانشجویان رشته‌های مختلف قصد داریم در راستای اعتلای علوم میان رشته‌ ای نیز حرکت کنیم.

ربانی با بیان اینکه توسعه کشور در گروی ارتقای علم و فناوری است، اظهار کرد: مرجعیت علمی از دیگر موارد با اهمیت به شمار می رود که باید بیش از گذشته به آن توجه شود.

در این مراسم تفاهم نامه‌ای بین روسای هشت دانشگاه استان شامل علوم پزشکی، دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، دانشگاه کاشان، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد و همچنین بنیاد نخبگان استان با هدف هم افزایی و افزایش فعالیت‌های میان رشته ای به امضا رسید.

همچنین در حاشیه این مراسم از 7 کمک هزینه 10 هزار دلاری برای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در حوزه فناوری‌های زیستی، فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، اپتیک و فناوری‌های کوانتومی، فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، فناوری‌های نانو و میکرو، فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی و فناوری‌های علوم شناختی رونمایی شد.

گفتنی است مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با هدف تثبیت مشارکت‌های بین موسسات ایرانی و سازمان‌های تاثیرگذار جهان و کمک به پیشرفت علم و فناوری در کشورهای مشارکت کننده، 7 کمک هزینه 10 هزار دلاری برای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در حوزه فناوری‌های زیستی، فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، اپتیک و فناوری‌های کوانتومی، فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، فناوری‌های نانو و میکرو، فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی و فناوری‌های علوم شناختی بین محققان ایرانی و سایر کشورها در نظر گرفته است.علاقه‎مندان می‌توانند جهت آشنایی با موضوعات گرنتها، کسب اطلاعات بیشتر و ارسال پروپوزال، به وبگاه مرکز تعالی ابن سینا (ACE) (به عنوان واسط اجرای همکاری‌های تحقیقاتی دوجانبه) به آدرس https://isf-bmn.ir/ace/en/ مراجعه نمایند.

در این مراسم از ۹۰ پژوهشگر و محقق پر استناد و مطرح استان در موضوعات مختلف تجلیل شد.

گالری عکس