موسسـه علم ،
فنـاوری و نـوآوری

ستراک طرح اسپادانا

زمینه تخصصی:​

طراحی و ساخت ادوات و تجهیزات پیشرفته صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع هوایی

محل شرکت:

اصفهان، بلوار دانشگاه صنعتی اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، ساختمان فن‌آفرینی 2، واحد 229

زیرساخت های پژوهش:

استفاده از آزمایشگاه های مختلف سراسر استان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، اینترنت پرسرعت، دسترسی به کتابخانه دانشگاه صنعتی اصفهان، دسترسی به کتابخانه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

شرکت ستراک طرح اسپادانا با هدف ساخت و تولید اقلام و مجموعه های مورد مصرف در صنایع هوایی درسال 1384 تاسیس و با استفاده از ظرفیت های علمی و تکنولوژی توانسته است جزء شرکتهای برتر در ساخت مجموعه های هوایی باشد و این شرکت باتوجه به تجربیات و موفقیات حاصل از انجام پروژه های هوایی و نیاز روز افزون صنایع نفت (بالا دستی و پایین دستی) ، گاز پتروشیمی و CNG از سال 1389 در راستای کم شدن وابستگی کشور، طراحی استاندارد سازی و ساخت قطعات مربوط به این صنایع را در برنامه کاری خود قرار داده و به دستاوردهای شایان ذکری نائل آمده است و توانست در سال 1393 به عنوان شرکت دانش بنیان شناخته شده و در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان استقرار یابد.

طرح‌های پژوهشی

طراحی و ساخت کمپرسورهای رفت و برگشتی

نیازمندی طرح از لحاظ نیروی انسانی

1 نفر دکترا مهندسی مکانیک، 1 نفر کارشناسی ارشد مهندسی برق

ویژگی‌های اختصاصی داوطلب

1. دارای ابتکارعمل،کنجکاو و جستجوگر بودن
2. اشتیاق برای یادگیری
3. تطبیق‌پذیری
4. نظم همزمان با خلاقیت
5. اعتمادبه‌نفس
6. پیگیر بودن

چکیده طرح

کمپرسور های پیستونی را باید مادر تمام کمپرسورهای امروزی دانست. کمپرسورهای پیستونی یا رفت و برگشتی شبیه به محفظه احتراق خودروها عمل می‌کنند با این تفاوت که در لحظه فشرده‌سازی سیال، انفجار و یا جرقه‌ای رخ نمی‌دهد و لازم است که گاز فشرده شده از طرف شیر خروجی به سمت بیرون هدایت شود و حرکت کند. کار اصلی کمپرسور این است که با صرف انرﮊی مکانیکی فراوانی هوا را به یک حجم کوچک متراکم می‌کند و باعث افزایش فشار می‌شود. معمولاً گاز پر فشار خروجی از کمپرسورها را از یک سیسنم خنک‌کننده عبور می‌دهند تا دمای گاز دوباره به حد معمولی بازگردد.

نشانی

اصفهان، بلوار دانشگاه صنعتی اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، ساختمان فن‌آفرینی 2، واحد 229