موسسـه علم ،
فنـاوری و نـوآوری

دیده پرداز صبا

زمینه تخصصی:​

الکترونیک

محل شرکت:

اصفهان خیابان آپادانا دوم، کوچه الفت،پلاک39

زیرساخت های پژوهش:

موجود می باشد

دیده پرداز صبا یک شرکت دانش بنیان است که از سال ۱۳۸۱ در زمینه پیاده سازی سیستم های مکاترونیک فعالیت دارد.

انواع سنسورها و حسگرهای ارتعاشی و شتاب سنج‌‌ها با ابعاد، مشخصات فنی و خروجی های متنوع، آنالایزر ارتعاشی، آنالایزر پرتابل، لاگر شتاب و … از جمله محصولات شرکت هستند که اغلب برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده اند و در بعضی موارد، در جهان بی‌نظیر هستند.

این شرکت علاوه بر تولید انواع تجهیزات ارتعاشی، توانایی طراحی و ساخت سیستم های سفارشی مرتبط با حوزه اندازه گیری و پردازش ارتعاشات را دارا می باشد.

استفاده از تکنولوژی روز همراه با نوآوری و صدها تجربه موفق در صنایع مختلف، دو ویژگی بارز شرکت دیده پرداز صبا می‌باشد.

طرح‌های پژوهشی

طراحی و ساخت سنسورهای ارتعاش‌سنج بی‌سیم با کاربرد اینترنت اشیاء صنعتی

نیازمندی طرح از لحاظ نیروی انسانی

برق – مخابرات و الکترونیک: یک نفر، کامپیوتر – نرم‌افزار: یک نفر

ویژگی‌های اختصاصی داوطلب

1- برای نیروی رشته برق: تسلط به الکترونیک آنالوگ، دیجیتال و مخابرات (توضیح: نیروهای نخبه عموما چندین تخصص را همزمان تسلط دارند یا قابلیت تسلط یافتن در حد نیازمندی‌های پروژه را در کنار تیم حاضر در شرکت، در یک مدت زمان کوتاه خواهند داشت). 2- برای نیروی رشته کامپیوتر: تسلط به نرم‌افزار نویسی به زبان‌های پایتون یا C و علاقمند به یادگیری زبان LabVIEW 3- توانمندی و علاقمندی نسبت به انجام فعالیت‌های تیمی 4- علاقمند به یادگیری و توسعه مهارت‌ها در حوزه‌های مختلف بین رشته‌ای

چکیده طرح

با پیشرفت مداوم فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرآیندهای سنتی همواره جایگاه خود را به روش‌های مبتنی بر ICT واگذار می‌کنند. پایش سلامت ماشین‌های دوار و سازه‌های صنعتی و عمرانی، یکی از فرآیندهایی است که در کشور ما اکنون به روش‌های سنتی انجام می‌شود ولی در کشورهای پیشرو در صنعت نسل چهارم (Industry 4) از روش‌های مدرن مبتنی بر اینترنت اشیاء استفاده می‌گردد. یکی از مهمترین پارامترهای موثر در پایش وضعیت سازه‌ها و ماشین‌های دوار، ارتعاشات آن‌ها است که توسط سنسورهای شتاب‌سنج اندازه‌گیری می‌شود. در چند سال اخیر شرکت‌های متعددی در سطح دنیا ایجاد شده‌اند که محصولات مورد نیاز در این حوزه را تولید و عرضه می‌کنند. در ایران، از طرفی با همگانی و گسترده شدن دسترسی به اینترنت از طریق بسترهای ارتباطات سیار و از طرف دیگر افزایش سطح دانش و نیز توقع کارشناسان پایش وضعیت، فرصت لازم برای ورود به این حوزه فراهم شده است. شرکت دیده پرداز صبا به عنوان شرکتی پیشرو و تخصصی در حوزه‌ی پایش سلامت مبتنی بر ارتعاشات، برای ورود به این حوزه، نیازمند افزایش سطح تکنولوژی محصولات و تطبیق با الزامات صنعت نسل چهارم را دارد که این موضوع مستلزم استفاده از توانمندی‌های مختلف نخبگان حاضر در کشور می‌باشد.
در این طرح شتاب‌سنج‌های بی‌سیم طراحی و ساخته خواهد شد که بر روی نقاط مورد نظر نصب شده و سیگنال‌های مورد نیاز کارشناسان پایش وضعیت را از طریق بسترهای ارتباطی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. سنسورها از نظر قابلیت‌های ارتعاش‌سنجی (محدوده‌ی دامنه و فرکانس مورد نیاز)، سطح پردازش (ارسال سیگنال‌های خام، پردازش اولیه یا پردازش با هوش مصنوعی) و روش‌های ارسال داده (شبکه‌های محلی یا اینترنت سیار) می‌توانند تنوع زیادی داشته باشند که طراحی و ساخت پر کاربردترین آن‌ها در این طرح هدف گذاری شده است.

پیاده سازی فشرده سازی تصاویر JPEG200 روی FPGA

نیازمندی طرح از لحاظ نیروی انسانی

برق – مخابرات و الکترونیک: یک نفر

ویژگی‌های اختصاصی داوطلب

تسلط به الکترونیک دیجیتال و کد نویسی FPGA ، مسلط به الگوریتمهای فشرده سازی تصویر ، دارای روحیه کار تیمی

چکیده طرح

با افزایش رزولوشن سنسورهای تصویر برداری نیاز به فشرده سازی تصاویر داخل دوربین جهت انتقال تصاویر می باشد.
هدف از این طرح پیاده سازی IP core JPEG200 بر روی همان FPGA اصلی دوربین می باشد.که در نهایت در یک دوربین ماهواره به کار می رود

خدمات ویژه قابل ارائه به محقق

فضای اختصاصی کار

نشانی

اصفهان خیابان آپادانا دوم، کوچه الفت،پلاک39