موسسـه علم ،
فنـاوری و نـوآوری

آینده سازان مهندسین ابرار

زمینه تخصصی:​

تحقیقات بنیادین فنی و مهندسی و تولید در زمینه سامانه های کنترلی موتورهای توربینی

محل شرکت:

خیابان کاشانی جنب کوچه 8 بنیاد امیرقلی امینی طبقه2

زیرساخت های پژوهش:

اینترنت پرسرعت - امنیت شبکه -

پیشرفت و توسعه اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران مستلزم پایه‌گذاری، توانمندسازی و گسترش اثربخشی مجموعه‌ها و شرکت‌های مردم نهاد و غیردولتی، دانش بنیان و خودگردان مبتنی بر رویکرد جهادی و انقلابی است. بر این مبنا، مجموعه با دو بال بازرگانی و فنی – مهندسی در راستای ایفای رسالت اجتماعی، اقتصادی و فنی خود به عنوان یک نهاد، در سال 1394 ایجاد گردید. این مجموعه با رویکرد اخذ پروژه های بازرگانی و فنی – مهندسی و نیز به کارگیری ظرفیت دانش آموختگان دانشگاهی و توانمندی فعالیت خودگردان اقتصادی آغاز به کار نمود. با گسترش حوزه فعالیت‌های شاخه مذکور، شرکت سهامی خاص «آینده‌سازان مهندسین ابرار» به اختصار «آسما» ذیل اداره ثبت شرکت‌ها و نهادهای خصوصی و غیردولتی و با هویتی مستقل در سال 1400 به منظور توسعه و ادامه فعالیت‌های تخصصی فعالیت خود را آغاز نمود.

طرح‌های پژوهشی

طراحی سامانه کنترل موتور توربوفن سبک

نیازمندی طرح از لحاظ نیروی انسانی

1 نفر دکتری برق کنترل و 1 نفر دکتری هوا و فضا 2 نفر ارشد برق الکترونیک و 1 نفر ارشد مکانیک ساخت و تولید و 1 نفر ارشد برق قدرت

ویژگی‌های اختصاصی داوطلب

زبان تخصصی، مهارت کار تیمی، دغدغه مندی، قدرت حل مسأله

چکیده طرح

“موتور یا سامانه تولید پیشرانش یکی از اجزای اصلی در فرایند توسعه ، ساخت و تولید انواع هواگردها می‌باشد. بازده بالای موتورهای توربوفن با نسبت گذر بالا به ویژه در سرعت‌های فراصوت، موتورهای مذکور را به گزینه مناسبی برای توسعه بسیاری از سامانه‌های هوایی نظامی و تجاری تبدیل نموده است. یک موتور توربوفن به عنوان یک سامانه آیرو-ترمو دینامیکی از اجزا و بخش‌های پیچیده‌ با دینامیک‌ها و محدودیت‌های متعدد تشکیل شده‌ است. این موضوع عدم قطعیت‌های فراوانی را بر رفتار و عملکرد سامانه مورد اشاره مترتب نموده است. به علاوه عوامل محیطی اثرگذار بر رفتار موتور توربوفن همچون، دما، فشار و … عملکرد موتور را به شدت تحت الشعاع قرار خواهند داد. بدین منظور طراحی سامانه کنترل موتور، به گونه‌ای که از یک سو موجبات عملکرد صحیح موتور در تحقق نیروی محرکه مطلوب در شرایط ماندگار و رفتار مناسب در شرایط گذرا را فراهم آورد و از سوی دیگر محافظت‌های لازم در برابر محدودیت‌های موتور را تنظیم نماید، موضوعی ضروری، پر اهمیت و در عین حال پیچیده می‌باشد. در موتورهای مولد نیروی پیشران، وظایف سه گانه فوق الذکر بر عهده یک سامانه کنترل دیجیتال تمام اختیار یا اصطلاحا FADEC می‌باشد. به علاوه FADEC های مورد استفاده در موتورهای روزآمد با تجهیز به الگوریتم‌های تشخیص عیب و خودآزمایی‌های تعبیه شده امکان آشکارسازی، جداسازی و تحمل پذیری عیب را در موتورهای جت فراهم آورده‌اند. در این پروژه سیستم کنترل موتور توربوفن سبک بر اساس استانداردهای نظامی متناسب طراحی می‌شود. برای اینکار در ابتدا با توجه به نظریه‌های کنترل به کار رفته در مراجع ساختار و الگوریتم کنترل مشخص خواهد شد. به منظور ارزیابی کارایی و رفتار موتور در حضور کنترل‌کننده به مدل موتور توربوفن نیاز است. بدین منظور از مدل یک موتور معیار استفاده خواهد شد. به صورت موازی سخت‌افزار به کار رفته به عنوان کنترل‌کننده در موتور موجود بررسی خواهد شد و الگوریتم کنترلی از آن استخراج می‌شود. در ادامه، یک شبیه‌سازی Real-Time از کنترل‌کننده طراحی شده به همراه مدل موتور معیار صورت می‌گیرد. سپس، الگوریتم طراحی شده به سخت‌افزار منتقل شده و با شبیه‌سازی سخت‌افزار در حلقه عملکرد و کارایی سیستم حلقه بسته بررسی می‌گردد. پس از آن، مدل موتور هدف استخراج شده و پارامترهای سیستم کنترلی با توجه به آن اصلاح خواهد شد.”

خدمات ویژه قابل ارائه به محقق

  • بیمه تکمیلی درمان
  • پاداش
  • بن های خرید و کارتهای هدیه
  • فضای اختصاصی
  • ناهار
  • خدمات رفاهی و ورزشی

نشانی

خیابان کاشانی جنب کوچه 8 بنیاد امیرقلی امینی طبقه2