موسسـه علم ،
فنـاوری و نـوآوری

آرمان پویش ماهان

زمینه تخصصی:​

تولید و بازرگانی محصولات کشاورزی

محل شرکت:

اصفهان خیابان نشاط جنب بانک سپه مجتمع خمسه طبقه دوم

زیرساخت های پژوهش:

کلیه زیساختهای سخت افزاری و نرم افزاری تهیه شده

طرح‌های پژوهشی

بررسی عوامل موثر بر توسعه فروش آنلاین محصولات کشاورزی

نیازمندی طرح از لحاظ نیروی انسانی

مشاوره برندیگ- متخصص آی تی-مترجم زبان- طراح و نگداره سایت- تولید کننده محتوا- استرتژیست

ویژگی‌های اختصاصی داوطلب

فنون مذکره- اینترنت- نرم افزار

چکیده طرح

ضرورت انجام تحقيق
صرف هزینه های مالی، انسانی و طبیعی بسیار گزاف و بیهوده، و در نهایت بهره وری پایین در استفاده از منابع، از یک طرف و ضعف شدید در پاسخ دهی به تقاضای بازار از سوی دیگر، باعث شده است تا ایده تدوین و تنظیم راه حلی بنیادین در زمینه فروش آنلاین محصولات کشاورزی، شکل بگیرد. امیدواریم نتایج این بررسی تا حدود قابل قبولی نشان دهد که ایرادات سیستم توزیع این محصولات کجا بوده و راه حل های آن کدام است؟
اگرچه همچنان ایده هایی همچون اعطاء يارانه به توليدکنندگان اين کالا جهت ترغيب به افزايش توليد و تعديل قيمت، افزايش تبليغات عمومي به منظور تشويق مصرف کنندگان به تهيه محصولات کشاورزی داراي کيفيت، اطلاع رساني و آگاهي بخشي صحيح و وسيع، فراهم سازي و به کارگيري شيوه هاي نوين خريد و فروش در جهت منطقي سازي حاشيه بازاريابي با رويکرد تجارت الکترونيک از سوي نهادها و دستگاه هاي ذيربط و ذيصلاح با نگاه بخش خصوصي و همچنين مهيا نمودن شرايط خريدهاي مدت دار و اعتباري از طريق ارائه تسهيلات و اعتبار به خريداران و خرده فروشان و يا توليدکنندگان شناسايي شده به منظور صرف اين نوع اعتبارات در جهت فروش مناسب تر و متعاقبا تضمين برگشت سرمايه توليدکننده حاصل از اعتبارسنجي دقيق مطرح است (رادی پور و بریم نژاد، 1392) ولی به هر حال در این پژوهش تلاش می شود تا موارد اساسی و بنیادین مورد بررسی و مطالعه قرار گیرند و راهکارهای جامع و استراتژیک ارائه شوند. از سوی دیگر شاهد این موضوع هستیم که همواره روستاییان در فروش محصولات خود با مشکلات فراوانی مواجه‌اند. ادامة این روند می تواند با توجه به تحولات گستردة اجتماعی – اقتصادی نظام پیرامون، شرایط نامساعدی را رقم بزند؛ یکی از راهکارهای این موضوع، ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی برای عرضة محصولات مختلف کشاورزی است (صفری علی اکبری و دیگران، 1397). در نهایت تیجه ای که شاهد خواهیم بود این است که چنانچه به راه حل های ارائه شده توجه نشود، زیان انباشته مربوط به عدم اجرای راهکارهای ارائه شده، چه تبعاتی برای این صنعت در پی خواهد داشت.

اهداف پژوهش
هدف اصلی این پژوهش، بررسی شناسایی عوامل موثر بر توسعه بازاریابی آنلاین محصولات کشاورزی در ایران است. برای رسیدن به این هدف، نتایج جزیی تری باید محقق شوند که عبارتند از:
الف. بررسی وضعیت ازاریابی آنلاین محصولات صنعت کشاورزی (شناسایی نقاط قوت و ضعف آن)
ب. بررسی نمونه های بارز فعالان بازاریابی آنلاین محصولات صنعت کشاورزی
ج. تحلیل وضعیت آینده بازار محصولات و فراورده های صنعت کشاورزی
د. شناسایی و معرفی عوامل کلیدی موثر بر توسعه بازار آنلاین محصولات و کشاورزی

خدمات ویژه قابل ارائه به محقق

بستر مناسب برای همه خبگان جهت برند شخصی و کسب مهارت و سایر حمایتهای مالی و معنوی

نشانی

شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان