موسسـه علم ،
فنـاوری و نـوآوری

آرمان بسپار سپاهان

زمینه تخصصی:​

تولید و بازرگانی کامپاند و مستربچ پلیمری و مواد افزودنی صنایع پلاستیک و نساجی

محل شرکت:

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

زیرساخت های پژوهش:

اینترنت پرسرعت، آزمایشگاه و امکانات آزمایشگاهی

طرح‌های پژوهشی

دستیابی به دانش فنی و تولید پیگمنتهای مورد استفاده در صنعت تولید الیاف مصنوعی

نیازمندی طرح از لحاظ نیروی انسانی

دکتری شیمی آلی یا مهندسی شیمی با گرایش پلیمر

ویژگی‌های اختصاصی داوطلب

قابلیت کار در قالب کار گروهی، قابل اعتماد و با انگیزه

چکیده طرح

“با توجه به واردات مواد اولیه مصرفی صنایع تولید مستربچ های رنگی و افزودنی و مشکلاتی که در زمینه واردات اقلام مورد استفاده در تولید مستربچهای افزودنی گرید الیاف مصنوعی وجود دارد بررسی امکان تولید برخی اقلام از قبیل سفید کننده نوری (Optical Brightener) در دستور کار تیم تحقیق و توسعه شرکت آرمان بسپار قرار گرفته است.
امکان تولید محصول با کیفیت از طریق مهندسی معکوس اقلام وارداتی با در نظر گرفتن پارامترهای کیفی از قبیل پخش (ِDispersion) و توزیع(Distribution) در ماتریس پلیمری ثباتهای حرارتی و نوری محصول و بهای تمام شده در این پژوهش حایز اهمیت می باشد”

چکیده طرح

امروزه از سیب های درختی درجه 3 برای تولید کنسانتره و آب میوه استفاده می‎شود و ضایعات حاصل از فرآوری آن یا دور ریخته می شود یا در بهترین حالت، به عنوان خوراک دام استفاده می‎شود. محصولات جانبی حاصل از فرآوری سیب شامل تفاله، پوست، دانه و دم (ساقه) سیب می‎شود که از آن‎ها 7 محصول ارزشمند قابل استحصال است. فیبر غذایی و ترکیبات فنولی، مهمترین ترکیبات زیست فعالی هستند که از فرآوری ضایعات/ محصولات جانبی سیب بدست می‎آیند. فیبر غذایی شامل پکتین، همی سلولز و سلولز است. فیبر و پکتین (به عنوان یکی از پرکاربردترین هیدروکلوئیدهای مورد استفاده در صنایع غذایی و داروئی)، به عنوان اقتصادی ترین ترکیب استخراجی از ضایعات سیب می‎باشند که در حال حاضر در دنیا تجاری‎سازی شده‎اند. ترکیبات فنولی از قبیل فلاوانول‎ها، فلاوونول‎ها، اسیدهای فنولی، دی هیدرو کالکون‎ها و آنتوسیانین‎ها نیز از تفاله، پوست، دانه و حتی برگ و پوست درخت سیب جداسازی می‎شوند و در بازارهای آسیا به عنوان افزودنی‎های فراسودمند غذایی و مکمل‎های غذایی و داروئی (با خاصیت آنتی‎اکسیدانی، ضد سرطانی، ضد دیابت و ضد فشار خون) کاربرد تجاری پیدا کرده‌اند. امکان تولید محصولات دیگری از قبیل الیگوساکاریدها، همی سلولز، سلولز و به تبع آن، محصول ارزشمند نانوکریستال سلولز (با کاربردهای فراوان در صنایع غذایی و داروئی) از تفاله و پوست سیب وجود دارد. بنابراین، پتانسیل مناسبی برای تولید صنعتی تنوعی از ترکیبات با ارزش افزوده از مواد اولیه کم ارزش و ضایعاتی سیب وجود دارد که تاکنون در کشور صورت نگرفته است.

نشانی

اصفهان ، بلوار دانشگاه صنعتی اصفهان ، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ، ساختمان شیخ بهایی ، واحد ۱۴۰ ، شرکت آرمان بسپار سپاهان