«نبایدهای کسب و کار»
زمان برگزاری: یکشنبه 20 اردیبهشت 1394
طبق یك تعریف، كسب و كار به معنای كلی خرید و فروش كالا، تولید یا عرضه خدمات به منظور به دست آوردن سود است. با توجه به تعریف ارائه شده، ویژگیهای كسب و كار عبارتند از:
1- فروش یا انتقال كالا و خدمات.
2- معامله كالا و خدمات و تکرار آن.
3- انگیزهی سود ( به عنوان قدرتمندترین محرك)
4- فعالیت توام با ریسك**
ناگفته پیداست كه ورود به هر حرفهای به آموزش نیازمند است، در زمینه كسب و كار نیز آموزشهای متداول در حال ارائه به مخاطبان است. دورههای موجود با رویكردهای ایجابی (بایدها) و با تمركز بر"طرح" كسب و كار بیشترین دغدغهی مدرسان این حوزه است.
حال آنكه همانطور كه ذكر شد كسب و كار یك فعالیت توام با ریسك است و مثالهای تجربی و عینی كافی در این زمینه نشان از آن دارد كه جای آموزشهایی با رویكرد سلبی (نبایدها) در این زمینه خالی است.
محتوای آموزشی:
1- بررسی خطاهای مدیریتی.
2- اشتباهات رایج و جبران ناپذیر کسب و کار.
3- دلایل شکست یک کسب و کار و پیشگیری از آن.
مخاطبین دوره:
افرادی که میخواهند کسب و کار جدید راه اندازی کنند یا کسب و کار خود را توسعه دهند.
مدرس:
|